Wzburzenie w przemyśle motoryzacyjnym trwa i będzie kształtowane przez trzy wymiary/mega trendy: zrównoważenie, urbanizacja i digitalizacja. Dzięki rozwojowi systemów cyfrowych (np. AI, czujników, systemów łączności) autonomiczne systemy będą coraz bardziej zdolne do wykonywania zadań, które dotąd były wykonywane przez ludzi. Samojeżdżące samochody stają się rzeczywistością. Jednocześnie, modele biznesowe w transporcie usługowym nabierają coraz większego znaczenia, ponieważ przyczyniają się do spełniania wymagań w zakresie mobilności osób fizycznych i przedsiębiorstw.
Oprócz wspomnianych technologii i modeli biznesowych stosujemy nowe, skoncentrowane na ludziach podejścia do rozwoju (np. proces myślowy człowieka) w celu opracowania rozwiązań mobilnych, które są zorientowane na człowieka i mogą posłużyć wyższym celom. W związku z tym Volkswagen Group urzeczywistni swoją wizję cyfrową „Mobilność dla wszystkich – za naciśnięciem przycisku”. Grupa Ekspertów ds. Digitalizacji skonstruowała cyfrową transformację w trzech obszarach działań skoncentrowanych na klientach: (Digital Customer [cyfrowy klient], Digital Products [cyfrowe produkty] i Digital Company [cyfrowa firma] w których rozwijane są rozwiązania cyfrowe. Volkswagen Group stanie się zintegrowanym podzespołem, oprogramowaniem, przedsiębiorstwem usługowym oraz wiodącym dostawcą zrównoważonej mobilności do 2025 roku.